Didelis avaringumas Lietuvoje iš esmės sietinas su neatsakingu žmonių elgesiu prie vairo gatvėje ar kelyje, nes nėra tradicijų saugotis patiems ir saugoti kitus. Visuomenės supratimas apie eismo kultūrą savitarpio pagarbą ir pagalbą kitam dar ne kiekvienam eismo dalyviui yra priimtini.
- Labai didelė eismo saugumo problema yra leistino ir saugaus greičio viršijimas. Šiai problema spręsti turi būti diegiamos įvairios priemonės, tokios kaip: žiedinės sankryžos, greičio mažinimo kalneliai, saugumo salelės, pakeltos sankryžos ir panašiai.
- Saugaus eismo problemos gali būti ir žmogiškosios priežastys: nepatyrimas, neleistinas manevravimas, apsvaigimas nuo svaigiųjų medžiagų, nuovargis ir kitos psichologinės problemos.
Eismo įvykių, juose nukentėjusiųjų skaičius pagal regionus
per 2011–2012 m. mėnesius.
Apskritys |
Eismo įvykiai per 8 mėn. |
||||||||
Eismo įvykiai |
Žuvo |
Sužeista |
|||||||
2011 |
2012 |
% |
2011 |
2012 |
% |
2011 |
2012 |
% |
|
Alytaus |
87 |
84 |
-3,45 |
11 |
10 |
-9,09 |
113 |
108 |
-4,42 |
Kauno |
369 |
307 |
-16,80 |
25 |
32 |
28 |
476 |
383 |
-19,54 |
Klaipėdos |
300 |
286 |
-4,67 |
19 |
20 |
5,26 |
352 |
328 |
-6,82 |
Marijampolės |
139 |
136 |
-2,16 |
16 |
15 |
-6,25 |
183 |
155 |
-15,30 |
Panevėžio |
204 |
206 |
0,98 |
16 |
16 |
0 |
247 |
241 |
-2,43 |
Šiaulių |
220 |
238 |
8,18 |
18 |
13 |
-27,78 |
264 |
274 |
3,79 |
Tauragės |
65 |
73 |
12,31 |
9 |
13 |
44,44 |
76 |
81 |
6,58 |
Telšių |
81 |
95 |
17,28 |
8 |
9 |
12,50 |
102 |
120 |
17,65 |
Utenos |
68 |
68 |
0 |
16 |
16 |
0 |
70 |
73 |
4,29 |
Vilniaus |
457 |
521 |
14 |
46 |
47 |
2,17 |
543 |
596 |
9,76 |
Iš viso |
1990 |
2014 |
1,21 |
184 |
191 |
3,80 |
2426 |
2359 |
Atšvaitas – mažmožis, kainuojantis centus, bet galintis išgelbėti gyvybę! Atšvaitus privalo dėvėti tiek pėsčiomis einantiems žmonėms, tiek dviratininkams, tiek važnyčiotojams, ypač tamsiai rudens vakarais.
EIDAMAS PER GATVĘ :
- Per gatvę eik stačiu kampu, o ne įstrižai.
- Šaligatviu eik toliau nuo važiuojamosios kelio dalies krašto, kad pravažiuojančios mašinos ar iš sunkvežimio krentantys daiktai neužgautų.
- Būtinai praleisk artėjantį automobilį, nes ir prieš perėją jis gali nesustoti, be to, sunku staigiai sustabdyti greitai važiuojantį automobilį.
- Kai sankryžoje švyti žalia šviesoforo spalva, įsitikink, ar visi automobiliai pravažiavo.
- Kartais mašinos važiuoja ir kai dega geltona ar net raudona šviesoforo šviesa.
- Sankryžoje pėstieji privalo praleisti tiesiai važiuojantį automobilį, o sukančio automobilio vairuotojas – pėsčiuosius, jei jis kartais nepažeidžia šios taisyklės.
- Laukiant žalio šviesoforo signalo, stebėti ne tik šviesoforą, bet ir sankryžoje susikertančius kelius, pamatyti besiruošiančius sukti automobilius.
- Užsidegus žaliai šviesoforo spalvai, įsitikink, ar jau visi automobiliai pravažiavo, o gal dar važiuoja net švytint raudonai spalvai.
- Reguliuojamoje pėsčiųjų perėjoje, kur šviesoforas įjungiamas mygtuku, kartais vairuotojai nepastebi jiems skirto signalo, todėl eik per gatvę tik visiškai sustojus artėjančiam automobiliui (kaip ir nereguliuojamoje perėjoje).
- Kitoje gatvės pusėje pamatęs draugą, nebėk, užmiršus visas atsargumo taisykles, o atsiliepk ir, jei galima, garsiai susitarus, susitik prie perėjos ar sankryžos, neleidžiant draugui bėgti per gatvę.
- Būtinai surask tinkamą vietą gatvei pereiti. Jeigu nėra arti pėsčiųjų perėjos ar sankryžos, rask tokią vietą, kur niekas netrukdytų žiūrėti į abi puses.
- Kai kelio pakraštyje stovi automobilis arba auga krūmai, kurie trukdo matyti atvažiuojančias mašinas, nueik toliau nuo kliūties, apsidairyk ir įsitikink, ar nėra artėjančių automobilių.
- Pastebėjus autoavariją, naudinga prisiminti automobilio numerį, nes yra nemažai vairuotojų, kurie palieka sužalotus žmones ir pasišalina iš įvykio vietos.
Parengė:
Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė
Irma Strelčiūnaitė