Menu Close

Pasaulinė kelių eismo nelaimių aukų atminimo diena

Didelis avaringumas Lietuvoje iš esmės sietinas su neatsakingu žmonių elgesiu prie vairo gatvėje ar kelyje, nes nėra tradicijų saugotis patiems ir saugoti kitus. Visuomenės supratimas apie eismo kultūrą savitarpio pagarbą ir pagalbą kitam dar ne kiekvienam eismo dalyviui yra priimtini.

  • Labai didelė eismo saugumo problema yra leistino ir saugaus greičio viršijimas. Šiai problema spręsti turi būti diegiamos įvairios priemonės, tokios kaip: žiedinės sankryžos, greičio mažinimo kalneliai, saugumo salelės, pakeltos sankryžos ir panašiai.

  • Saugaus eismo problemos gali būti ir žmogiškosios priežastys: nepatyrimas, neleistinas manevravimas, apsvaigimas nuo svaigiųjų medžiagų, nuovargis ir kitos psichologinės problemos.

Eismo įvykių, juose nukentėjusiųjų skaičius pagal regionus
per 2011–2012 m. mėnesius.

  

Apskritys

Eismo įvykiai per 8 mėn.

Eismo įvykiai

Žuvo

Sužeista

2011

2012

%

2011

2012

%

2011

2012

%

Alytaus

87

84

-3,45

11

10

-9,09

113

108

-4,42

Kauno

369

307

-16,80

25

32

28

476

383

-19,54

Klaipėdos

300

286

-4,67

19

20

5,26

352

328

-6,82

Marijampolės

139

136

-2,16

16

15

-6,25

183

155

-15,30

Panevėžio

204

206

0,98

16

16

0

247

241

-2,43

Šiaulių

220

238

8,18

18

13

-27,78

264

274

3,79

Tauragės

65

73

12,31

9

13

44,44

76

81

6,58

Telšių

81

95

17,28

8

9

12,50

102

120

17,65

Utenos

68

68

0

16

16

0

70

73

4,29

Vilniaus

457

521

14

46

47

2,17

543

596

9,76

Iš viso

1990

2014

1,21

184

191

3,80

2426

2359

 

 

Atšvaitas – mažmožis, kainuojantis centus, bet galintis išgelbėti gyvybę! Atšvaitus privalo dėvėti tiek pėsčiomis einantiems žmonėms, tiek dviratininkams, tiek važnyčiotojams, ypač tamsiai rudens vakarais.

EIDAMAS PER GATVĘ :

  • Per gatvę eik stačiu kampu, o ne įstrižai.
  • Šaligatviu eik toliau nuo važiuojamosios kelio dalies krašto, kad pravažiuojančios mašinos ar iš sunkvežimio krentantys daiktai neužgautų.
  • Būtinai praleisk artėjantį automobilį, nes ir prieš perėją jis gali nesustoti, be to, sunku staigiai sustabdyti greitai važiuojantį automobilį.
  • Kai sankryžoje švyti žalia šviesoforo spalva, įsitikink, ar visi automobiliai pravažiavo.
  • Kartais mašinos važiuoja ir kai dega geltona ar net raudona šviesoforo šviesa.
  • Sankryžoje pėstieji privalo praleisti tiesiai važiuojantį automobilį, o sukančio automobilio vairuotojas – pėsčiuosius, jei jis kartais nepažeidžia šios taisyklės.
  • Laukiant žalio šviesoforo signalo, stebėti ne tik šviesoforą, bet ir sankryžoje susikertančius kelius, pamatyti besiruošiančius sukti automobilius.
  • Užsidegus žaliai šviesoforo spalvai, įsitikink, ar jau visi automobiliai pravažiavo, o gal dar važiuoja net švytint raudonai spalvai.
  • Reguliuojamoje pėsčiųjų perėjoje, kur šviesoforas įjungiamas mygtuku, kartais vairuotojai nepastebi jiems skirto signalo, todėl eik per gatvę tik visiškai sustojus artėjančiam automobiliui (kaip ir nereguliuojamoje perėjoje).
  • Kitoje gatvės pusėje pamatęs draugą, nebėk, užmiršus visas atsargumo taisykles, o atsiliepk ir, jei galima, garsiai susitarus, susitik prie perėjos ar sankryžos, neleidžiant draugui bėgti per gatvę.
  • Būtinai surask tinkamą vietą gatvei pereiti. Jeigu nėra arti pėsčiųjų perėjos ar sankryžos, rask tokią vietą, kur niekas netrukdytų žiūrėti į abi puses.
  • Kai kelio pakraštyje stovi automobilis arba auga krūmai, kurie trukdo matyti atvažiuojančias mašinas, nueik toliau nuo kliūties, apsidairyk ir įsitikink, ar nėra artėjančių automobilių.
  • Pastebėjus autoavariją, naudinga prisiminti automobilio numerį, nes yra nemažai vairuotojų, kurie palieka sužalotus žmones ir pasišalina iš įvykio vietos.

Parengė:
Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė
Irma Strelčiūnaitė

Skip to content