Trumpi pyptelėjimai mano telefone ir aš jau sudirgstu suprasdama, kad gavau eilinį pasiūlymą pirkti prekę, gauti paskolą ar jau mano turimas administruoti, nors aš jų nė neturiu. Su mano aprašyta situacija turbūt vos ne kasdien susiduriame visi.
Kyla natūralus susierzinimas ir klausimai, kaip tos nereikalingos informacijos iš viso negauti?
Organizmo reakcija
Pykstu ir patiriu trumpalaikį tikrai ne pozityvų stresą (norisi kažką pasiųsti į .., ko pasėkoje tam tikram laikui prarandu darbingumą, o mano organizmas dorojasi su streso pasekmėmis, kurių metu sustiprėja kvėpavimas, pagreitėja ir sutrinka širdies ritmas, išpila prakaitas, padidėja gliukozės kiekis kraujyje, pakyla kraujospūdis).
Valdau stresą
Tramdau pyktį ir suku galvą iš kur tie..siuntinėtojai gavo mano asmens duomenis. Su stresu efektyviausiai susidoroja tie, kurie bando spręsti susidariusią problemą. Norėdami išvengti nepageidaujamų reklaminių pranešimų pirmiausiai būkite atidūs ir saugokite savo duomenis. Lietuvos Respublikos įstatymai nurodo, kad Jūs turite teisę nesutikti, kad Jūsų asmens duomenys būtų tvarkomi tiesioginės rinkodaros tikslais nenurodydami motyvų, todėl, prieš bet kokiu tikslu pateikiant savo asmens duomenis (pasirašant bet kokias sutartis, sutikimą lojalumo kortelėms įsigyti, registruojantis interneto svetainėse ir pan.), atidžiai perskaityti visą pateiktą informaciją (kam jūsų duomenys bus naudojami, ar kartu nepasirašote ir sutikimo, leidžiančio Jūsų duomenimis disponuoti rinkodaros tikslais ir pan.) ir, jei tai neaišku, klauskite duomenų valdytojo.
Kokių galiu imtis teisinių veiksmų
Įstatymai draudžia tiesioginės rinkodaros tikslu siųsti elektroninio pašto pranešimus slepiant siuntėjo, kurio vardu informacija siunčiama, tapatybę, arba nenurodant galiojančio adreso, kuriuo gavėjas galėtų pareikalauti nutraukti tokios informacijos siuntimą. Vis dėlto, jei tokią informaciją gaunate, pirmiausia pabandykite surasti siuntėją ir kreipkitės į jį prašydami nustoti tai daryti. Jei siuntėjo rasti nepavyksta – kreipkitės į įmonę, kurios paslauga ar produktas reklamuojama.
Jei reklaminės informacijos siuntėjo atsakymo nesiunčia, arba jei jis Jūsų netenkina, Jūs jo veiksmus arba neveikimą galite skųsti Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai per 3 mėnesius nuo atsakymo iš duomenų valdytojo gavimo dienos arba per 3 mėnesius nuo tos dienos, kada baigiasi terminas pateikti atsakymą. Skundą galite pateikti paštu, atnešti į Inspekcijos patalpas adresuA. Juozapavičiaus g. 6, 09310 Vilnius, arba pateikti internetu, pasirašę elektroniniu parašu (internetinės svetainės adresas https://www.ada.lt)
Rūta Pugačiauskienė,
visuomenės sveikatos stiprinimo specialistė
Naudota Teisingumo Ministerijos informacija