Galvojama, kad sėkmė ateina pas tuos, kurie anksti keliasi. Netiesa, sėkmė aplanko tuos, kurie atsikelia geros nuotaikos. (Marselis Ašaras) Išsaugoti, tai kas įgyta – ne mažesnis menas, negu tai įgyti. (Ovidijus)

Lėtinių neinfekcinių ligų paplitimas, susijęs su fiziniu pasyvumu, yra viena iš didžiausių visuomenės sveikatos problemų ne tik daugelyje pasaulio šalių, taip pat ir Lietuvoje – ir ne tik mieste, bet ir kaime. Lietuvoje eilę metų yra pastebimi žymesni sveikatos netolygumai tarp miesto ir kaimo gyventojų, kurių sveikatos rodikliai yra prastesni. Teisės į sveikatą realizavimas yra svarbus kaimo plėtros ar gyvybingumo išlaikymo veiksnys, nes galimybė gauti kokybiškas sveikatos ir kitas paslaugas šiandien yra labai reikšmingas motyvas priimant sprendimą gyventi ar negyventi kaime.

Jonavos rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras, atsižvelgdamas į kaimo bendruomenių poreikius, 2017 m. rudenį  septyniose kaimo bendruomenėse  kiekvieną savaitę organizavo įvairias fizinį aktyvumą, taisyklingą judėjimą, kvėpavimą skatinančias veiklas: jogą, sveikatinimo mankštas,  mankštas su kineziterapeutu. 2018 metais šią veiklą tęsiame ir plečiame.

 Šių veiklų siekis – gerinti įvairaus amžiaus kaimo gyventojų sveikatą,  didinti užimtumą, skatinti turiningą laisvalaikio praleidimą, pritraukiant kuo daugiau bendruomenės narių. Džiugu pastebėti, kad pastaraisiais metais ypač suintensyvėjo kaimo bendruomenių veikla, žmonės buriasi į glaudesnes bendruomenes, stengiasi kartu spręsti iškilusias įvairias problemas. Organizuojant šiuos užsiėmimus aktyviai talkina pačios bendruomenės, seniūnijos, aktyvūs kaimo gyventojai.  Užsiėmimai  finansuojami Jonavos rajono savivaldybės visuomenės sveikatos specialiosios rėmimo  programos lėšomis.

 

Skaityti daugiau...

          Fizinis pasyvumas – ketvirta iš pagrindinių mirties priežasčių visame pasaulyje. Šiuolaikiniams žmonėms, kenčiantiems nuo intensyvaus gyvenimo ritmo sukeltų fizinių bei protinių, emocinių įtampų, aktyvi fizinė veikla, užsiėmimai su specialistais (treneriais, kineziterapeutais, jogos mokytojais ir kt.) yra sveikatos ir ramybės šaltinis. Moksliniais tyrimais įrodyta, kad nuolatinis optimalus fizinis krūvis mažina riziką susirgti kai kuriomis lėtinėmis neinfekcinėmis ligomis, pagerina bendrą savijautą, o kai kurios fizinio aktyvumo rūšys yra naudojamos lėtinių ligų gydymui. Specialistui vadovaujant atliekami pratimai ne tik stiprina širdies bei kraujagyslių sistemą, gerina kraujotaką visame organizme, mažėja „blogojo“, didėja „gerojo“ cholesterolio kiekis (t. y. sumažėja rizika susirgti ateroskleroze, infarktu, insultu ir kt.), padeda išvengti nutukimo, mažina tikimybę susirgti kai kuriais vėžiniais susirgimais (storosios žarnos ir krūties), gerina sąnarių veiklą ir viso organizmo reguliacinius gebėjimus. Kartu taip pat stiprinamas imunitetas, jėga, ištvermė, žmogaus organizmo atsparumas išoriniams veiksniams, palaikomas raumenų tonusas, gerėja dvasinė būsena, mažėja stresas, atsikratoma neigiamų emocijų.

Kviečiame Jus būti aktyviais rūpinantis savo sveikata.

Ina Osauskienė

Jonavos rajono savivaldybės

visuomenės sveikatos biuro direktorė

2018.01.17

         Naujus metus Ruklos mokyklos – daugiafunkcio centro ikimokyklinio ugdymo skyriaus vaikai pradėjo fizinio aktyvumo renginiu. Sporto salėje jie mankštinosi, bėgiojo, žaidė mažąjį futbolą. Didelė erdvė, nesuvaržyta judesio laisvė leido jiems atsipalaiduoti ir mėgautis aktyvumo  galimybe, nes sportas ne tik gerina fizinę organizmo būklę, bet kartu ir kelia nuotaiką, teigiamas emocijas.

Skaityti daugiau...

... „Šis dramblys į namus atsėlina paslapčia, iš pradžių jo niekas nepastebi. Tačiau su laiku jis auga, užima vis daugiau erdvės, reikalauja vis daugiau laiko. Galiausiai jo nematyti tampa nebeįmanoma. Pirmas jį pastebėti gali bet kas – žmona, vyras, vaikai. Galiausiai, kai visi šeimos nariai jau žino, kad su jais gyvena dramblys, tai pastebi ir pats „dramblys“ – alkoholikas, niekaip negalintis pripažinti, jog turi labia rimtą priklausomybę“..... (Jorgenas F. Nissenas „Nematomas  dramblys”)

Skaityti daugiau...

LAPKRITIS, 2018
Pr A T K P Š S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Pagalba telefonu