Galvojama, kad sėkmė ateina pas tuos, kurie anksti keliasi. Netiesa, sėkmė aplanko tuos, kurie atsikelia geros nuotaikos. (Marselis Ašaras) Išsaugoti, tai kas įgyta – ne mažesnis menas, negu tai įgyti. (Ovidijus)


Jonavos rajono gyventojus kviečiame paminėti Lapkričio 8-ąją  – Europos sveikos mitybos dieną, atkreipiant dėmesį į savo mitybą ir, esant būtinybei, kuo greičiau ją koreguoti bei pradėti maitintis sveikiau, siekiant  išvengti nesveikos mitybos padarinių – lėtinių neinfekcinių ligų, ypač kraujotakos sistemos ir onkologinių ligų, sudarančių didžiausią tiek Lietuvos, tiek Jonavos rajono  gyventojų mirtingumo dalį, atsiradimui ir vystymuisi.

                              

 

Apie nesveikos mitybos padarinius

 

Pagrindiniai netinkamos mitybos padariniai – viršsvoris, nutukimas arba priešingai – organizmo nualinimas, anoreksija. Nutukusių žmonių pasaulyje vis daugėja. Europos chartijoje apie nutukimo įveikimą rašoma, kad kas penktas Europos regiono vaikas turi antsvorio. Per didelis vaikų ir paauglių, suaugusių žmonių svoris siejamas su tikimybe turėti padidėjusį arterinį kraujo spaudimą, susirgti cukriniu diabetu, infarktu, kai kuriomis vėžio formomis.

 

Kodėl matuosime vidinius kūno riebalus?

 

Vidinius kūno riebalus galima nustatyti tik specialiu prietaisu. Dažnai net ir normalaus kūno sudėjimo žmonės, ypač vyrai, turi vidinių riebalų sankaupas, kurios yra žymiai pavojingesnės  sveikatai nei poodiniai riebalai, nes jie išskiria į kraujotakos sistemą riebiųjų rūgščių elementus, kurie veikia kepenis. Padidėjęs kraujospūdis, insulino trūkumas, trigliceridų ir cholesterolio kiekio augimas – visa tai metabolinio sindromo  (padidėjusio vidinių riebalų kiekio) reiškiniai. Didelis vidinių riebalų kiekis stipriai įtakoja šių ligų atsiradimą:

  • cukrinį diabetą,
  • kraujagyslių susiaurėjimą bei širdies ligas,
  • hiperlipidemiją (padidintą cholesterolio kiekį kraujyje),
  • hipertoniją (aukštą kraujo spaudimą),
  •  insultą,
  •  endokrininių ligų atsiradimą.

Teigiama, kad moterims vidiniai riebalai gali įtakoti netgi osteoporozės atsiradimą.

 

Rekomenduojama mityba prisilaikant sveikos mitybos principų

  • Nuosaikumo, įvairumo, subalansuotumo, pasirinkti maistą, turintį mažai riebalų;
  • Valgyti kuo daugiau įvairių daržovių, vaisių, uogų ir grūdų produktų;
  • Saikingai vartoti riebalų;
  • Kuo mažiau cukraus ir saldumynų, valgomosios druskos;
  • Būtina atsisakyti alkoholio, riboti jo vartojimą;
  • Pageidautina išlaikyti normalų kūno svorį.

 

Kokius parametrus matuosime

 

Kūno sudėties analizatoriumi nemokamai atliksime standartinių parametrų analizę (vidinių kūno riebalų, kūno masės indekso, viso kūno riebalų bei kūno raumenų masės). Taip pat sužinosite rekomenduojama kūno sudėties korekciją (svorio trūkumas/viršsvoris, raumenų bei riebalų trūkumas/viršsvoris), pateiksime Jums rekomenduojamą individualų paros kalorijų kiekis.

Kaip pasiruošti matavimui

Norint gauti kuo tikslesnius duomenis, tyrimą reikėtų atlikti praėjus 3-4 valandoms po valgio, po vonios, 12 val. po sportavimo, pirties ar kitos veiklos, sukeliančios didelį prakaitavimą, 3-4 valandas iki svėrimo nevartoti kofeino ar kitų gėrimų ir preparatų, skatinančių skysčių išsiskyrimą, 48 valandas iki matavimo nevartoti alkoholio.

 

Kur kreiptis

Kada: Lapkričio 7 d. nuo 10.00 iki 13.00 val.

Kur: Chemikų 136, Jonava, tel. 8 (349) 31064  (visuomenės sveikatos biure).

Išankstinės registracijos nėra.

 

Rūta Pugačiauskienė

Visuomenės sveikatos stiprinimo specialistė


GRUODIS, 2019
Pr A T K P Š S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Pagalba telefonu